Abitaja – nõustamis- ja suhtlemisteenus eakatele ja erivajadustega inimestele

Möödunud aasta 1. juulil käivitus tasuta telefonipõhine nõustamis- ja suhtlemisteenus eakatele ja erivajadustega inimestele – Abitaja. Teenus viib kokku abivajajad ja vabatahtlikud abistajad, et pakkuda ennast üksi tundvatele inimestele võimalust regulaarselt suhelda. 

Kaheksa kuu jooksul on erinevate muredega Abitaja poole pöördunud 557 inimest. Enam kui 100 abivajaja üksildust oleme leevendanud läbi regulaarsete sõbrakõnede. Abivajaja ja vabatahtlike vahel on toimunud 1106 kõne, pikim kõne on kestnud 104 minutit. Kõige staažikam paar on omavahel vestelnud lausa 29 korda. 

Kogutud tagasiside on olnud väga positiivne ning näeme, et teenus on vajalik ning täidab eesmärki.

Kuidas Abitaja teenus toimib?

  1. Pakume suhtlemisteenust, mis võimaldab üksindust tundvatel inimestel omavahel suhelda. Leiame abivajajatele vabatahtliku, kellega iganädalaselt vestelda ning temast saab abivajajale n-ö telefonisõber. Kõned on konfidentsiaalsed ja tasuta. Teenusega liitumiseks tuleb täita registreerimisankeet ning võtame abivajajaga peagi ühendust: www.abitaja.ee/abivajaja või helistada telefonil 6500 650 (E–R 9.00–17.00). Kõigile vabatahtlikele teostatakse taustakontroll. 
  2.  Igapäevastes küsimustes on võimalik helistada tööpäeviti (E–R 9.00–17.00) meie nõustajatele numbril 6500 650. Tegemist on laiapõhjalise nõustamis- ja infoteenusega, mille käigus pakutakse helistajatele abi erinevates elukorraldust puudutavates küsimustes, esmane sotsiaalne ja ühiskondlik nõustamine jms. Keerulisemate küsimuste ja probleemide korral aitame leida vajalikud kontaktid (nt suuname kõne edasi konkreetsele nõuandeliinile, jagame vajalikke kontakte jms).

Teenuse ja projekti kohta saab rohkem lugeda Abitaja koduleheküljelt - www.abitaja.ee

 


6.09.22

 

Toimetaja: AIRIKE JÕESAAR