Kodanikukaitse

 

Kodanikukaitse on süsteem, mille abil riik korraldab oma territooriumil asuvate inimeste kaitset ja neile abi andmist tehnogeensetest protsessidest, loodusnähtustest või relvakonfliktidest tulenevates erakorralistes olukordades ning valmistab ettevõtteid, asutusi ja organisatsioone ette erakorralistes oludes tegutsemiseks.

vaata täiendavalt linki KODANIKUKAITSE

Hädaabikõne

Eestis on üks hädaabinumber 112 kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks. Kui vajad kiiret abi, helista hädaabinumbril 112 Häirekeskusesse. 

Kui vajate politseilt kiiret abi ja tahate teatada korrarikkumistest, kuriteost või liiklusõnnetusest, siis helistage hädaabinumbril 112.

Hädaabinumbrile helistades:

•teatage võimalikult kiiresti ja selgelt, mis on juhtunud, kus see juhtus ning kes helistab;
•jääge rahulikuks ja vastake esitatud lisaküsimustele;
•jätke meelde ja andke operaatorile edasi sündmusega seotud isikute (mees/naine, eeldatav vanus, kasv, riietuse kirjeldus), sõidukite (reg number, mark, värvus) ja muude asjaolude võimalikult täpne kirjeldus;
•ärge lõpetage kõnet enne, kui operaator annab selleks loa.


Selgitage lastele, millal ja kuidas tuleb ja tohib helistada numbrile 112.

Hädaabinumber 112 valitakse ühtemoodi nii mobiil- kui ka tavaliselt telefonilt ja sellele helistamine on tasuta.

NB! Kõik hädaabinumbrile saabunud kõned salvestatakse

Politsei kliendiinfo (+372) 612 3000 töötab iga päev sh nädalavahetusel kell 8-19 ning annab infot PPA üksuste asukohtade, lahtiolekuaegade, kontaktandmete ja meie teenuste kohta. Sama number ootab ka teateid liikluses silma jäänud häirivate eksimuste kohta.

http://www.politsei.ee

 

Päästeala infotelefon 24 h -1524

http://www.rescue.ee